Käesolev tekst on kirjutatud selgitamaks ühes varasemas postis: Skeemi Lootuse vaimu juured - miks on seal Gilles Deleuze elujoon. Kui ma nüüd ütlen, et proovin seletada Deleuzet , siis see on
tegelikult üks vigurijutt. Öeldes - Deleuze, ma mõtlen tegelikult kõiki
20. sajandi teise poole prantsuskeeles mõtlejaid. See kõik on väga
mahukas, ja väga elav, peadpööritav meile, kes me oleme staatiliste mudelite
peal koolitatud.
Kiirelt suudan siinkohal natuke seletada vaid oma enda optimismi.
Tehnoloogiliste üllatuste voog ja samalaadne ingliskeelsete tekstide voog, milles püütakse tehnoloogiat ja selle keskel elamist seletada jätavad ridadevahelt paistma kõrbekartuse.
Prantsuse vaimule Deleuze poolsest küljest lähenedes taganeb kõrbekartus, sest tajud oaasi lähedalolu. See tajutekitaja on nii veenvalt suur, et võib osutuda lausa Amazoonase vihmametsaks.
Minus ei tekita kompleksi see, et ma mõningaid Deleuze mõttekäike esimese pilguga jälgida ei suuda - nii kiiresti kui tekstide skannimine võiks lubada. Omainimese tunde tema vastu tekitab see kergus, kuidas ta kolme lausega pühkis Nietzschelt minema eksitavate legendide müra.
Praeguse aja inimeseseletuses kuhugi väljajõudmiseks on prantslaste seletused möödapääsmatud.
Selline jutt sobiks siin arendada niiviisi:
- 1968. aasta üliõpilasrahutused olid 20. sajandi pöördepunkt, selles sündis ja levis mujale uuem inimesetarkus. Seal sündis vaim, mille kandjad lõid hiljem näiteks vaba interneti. (Castellsi seletus). Võrk oleks võind jääda salastatud militaarseks teenistuseks, väga kauaks kui polnuks ilma Pariis 68.
- Gilles Deleuze koos kahe kaastöölise - Foucault ja Guattariga. Neist kõige populaarsem Foucault.
- Kogu nende laiem seltskond Pariisi 8. Ülikoolis
- Deleuze jt. õpetajad Sorbonnes (ma ei osanud leida, millal Ferdinand Alquié lõpetas oma professuuri Sorbonnes, seepärast on skeemil tema Sorbonne perioodi lõpus viltune küsimärkidega joon)
- Valik teisi olulisi prantslasi
- Nietzsche tähendus kaasaja eelmänguna. Nietzsche teoste Prantsumaal tähtistaja ja toimetaja oli Candillac, Sorbonne üks stzaaikaim õpetaja, Deleuze õpetaja.
Mis ja kuidas toimus mais 1968. a. Pariisis?
Kuidas toimus Pariisi 8. Ülikooli kui tulevikulootuse loomine?
Milline oli see haridusenägemus, mis selles ülikoolis pidi ellu kutsutama?
Miks tõmmati mõni aasta hiljem see ülikool maha Prantsmaa arenguprioriteetide nimekirjast?
Kuidas elab see ülikool praegu?
Skeemilnäidatud iskud wikipeedias
http://en.wikipedia.org/wiki/Jacques-Marie-Émile Lacan
http://en.wikipedia.org/wiki/Maurice_Blanchot
http://en.wikipedia.org/wiki/Pierre_Bourdieu
http://en.wikipedia.org/wiki/Alain_Badiou
http://en.wikipedia.org/wiki/Daniel Bensaïd
http://en.wikipedia.org/wiki/Jacques_Derrida
http://en.wikipedia.org/wiki/Georges_Canguilhem
http://en.wikipedia.org/wiki/Jean_Hyppolite
http://en.wikipedia.org/wiki/Ferdinand Alquié
http://en.wikipedia.org/wiki/Maurice_de_Gandillac
http://en.wikipedia.org/wiki/Jean-Paul_Charles_Aymard_Sartre
http://en.wikipedia.org/wiki/Gilles_Deleuze
http://en.wikipedia.org/wiki/Michel_Foucault
http://en.wikipedia.org/wiki/Félix Guattari
http://en.wikipedia.org/wiki/Sylvain_Lazarus
http://en.wikipedia.org/wiki/Jean-François Lyotard
http://en.wikipedia.org/wiki/Antonio_Negri
http://en.wikipedia.org/wiki/Éric Rohme
siia peaks kuuluma ka Battaille https://en.wikipedia.org/wiki/Georges_Bataille
VastaKustuta